Boklista

Boklista


Här kommer en liten lista som jag snodde hos Emmalexa.

1. pocket/inbunden 
Jag har nästan bara inbundna böcker. Det är en härlig känsla med en inbunden bok.
2. tjock/tunn
Gärna tjocka böcker för då vet man att man har många härliga lässtunder framför sig. Men jag sträckläser gärna tunna böcker. Bra på stranden tex
3. översatt/originalspråk
Varför läsa på orginalspråket när man kan få det översatt. Det finns redan för mycket vetenskapliga artiklar som måste läsas på engelska!
4. svenskt/utländskt
- Gärna både ock. Har många svenska favoritförfattare t ex Karin Wahlberg, Camilla Läckberg
5. Lindgren/Lagerlöf
- Lindgren,  Apselut! Hennes böcker ligger till grund för det mesta tycker jag.
6. soffan/sängen
-Sängen.
7. kväll/dag
-När som helst.
8. deckare/kärlek
Vilket som beroende på humör. Gärna historiska böcker också
9. fakta/fiktion
-
Fiktion. Det är väl härligt att bara drömma sig bort i en fantasivärld.
10. lära/njuta
- Både ock.
11. framsida/baksida
-
Framsidan avgör om jag tittar åt boken, baksidan avgör om jag köper den. Så sant, håller men Emmalexa
12. låna/köpa 
Vill gärna ha böcker. Min man tycker att vi skall slänga en massa böcker men som jag säger, man kan inte slänga bort gamla vänner! Vill ha, vill ha, vill ha!
13. läsa/lyssna
Just nu är jag inne i en period, där jag läser 1-2 böcker samtidigt (och skolans böcker) samt lyssnar på en bok i bilen.
14. manlig/kvinnlig
För mig spelar det ingen roll vilket kön författaren har. Jag lockas av innehållet.
15. en åt gången/flera på gång
Gärna 1-2 böcker på sängbordet och en CD-bok i bilen samt allt jag läser för skolans räkning.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback