Seg blogg!

Bloggen verkar drabbats av influensa under helgen. Jag har haft stora problem med att ta mig in i min egen blogg men nu är jag där jag ska....

Lördagen bjöd på vägarbete på vår väg. De boende på vägen hjälps åt en gång om året att plocka skräp, rensa sly och snygga till. Det är märkligt att det alltid är samma personer som är med på arbetet och ytterligare andra personer som alltid åker bort en kvart före utsatt tid. Ytterligare några brukar komma lodandes lagom till fikat.......
Jag kan ju iofs inte påstå att jag gjorde särdeles många knop i lördags. Jag och resten av mammorna höll koll på barnen och solade våra bleka ansikten. Det är alltid trevligt att träffa grannarna.

På kvällen blev det premiärgrillning med grannarna. Ett och annat glas vin slank ner tillsammans med ett och annat glas Xanté (päronkonjak, farligt god.....). Kvällen avslutades med ett parti TP. Det var länge sedan man kunde spela sällskapsspel med tanke på barnen, men nu är de så stora att de sköter sig för det mesta själva. Jag tycker att det är oerhört roligt att spela spel (sällskapsspel, TV-spel, data-spel...)

Idag blir det studier för hela slanten. Tjejerna är på dagis/fritids idag så det gäller att passa på. Jag ska bla förbereda en föreläsning och läsa en bok om Pedagogik inom vård och omsorg. I morgon bär det av till Stockholm där 4 av mina arbetskamrater och jag ska gå på en konferens om palliativ vård och hur den kan kvalitetssäkras. Det ska bli hur kul som helst.
 


 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoho! Xanté har bidragit till många trevliga kvällar hos svärmodern. Och sena kvällar skall tilläggas. Den är, precis som du säger, farligt god. Och i
kombination med att den är lika stark som Whiskey och Cognac så är det verkligen farligt :-) Men gott!
Palliativ vård säger du. Är det vård i livets slutskede? Har för mig det. Vad spännande det låter. Du får gärna rapportera när du kommer tillbaka :-)
Ha det så skönt i Stockholm. Hoppas du får fint väder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback