Åter i etern

Det har varit långt mellan inläggen den senaste tiden. Har ändå hittat tiden till att kika in hon mina bloggvänner för att läsa deras inlägg och lämna några spår...

Kräftskivan var trevlig. Vi åt kräftor tills vi rullade hem, ändå blev det många kräftor kvar. Det blev söndagens lunch och kvällsfika...

I måndags var det upprop i första klass för Stora A. Hon trivdes fantastiskt bra redan från start. IOFS var både lokalerna och kompisarna välkända, det var bara fröken som var ny, men hon verkade rar.
Jag blev lite besviken på skolan. Vad jag kommer ihåg så fick man sin första läsebok från skolan, men tydigen inte nu för tiden. Detta var en väl använd läsebok, tryckt typ 1989. Men den blev omklädd med rosa bordsduk (hade ingen omslagspapper) och sedan gick jag loss med glitterlimmet, stämplarna och diverse pynt. Resultat: klart personligaste läseboken i klassen.

Tisdag och onsdag har jag varit tillbaka på jobbet och jag måste säga att det är jättekul. Jag älskar mitt jobb och har faktiskt längtat tillbaka. Visst är det härligt med semester, ledigheter och sovmornar, men det är skönt att komma tillbaka till vardagen och rutinerna. Jag har en väldigt utvecklande och händelserik höst framför mig både på jobbet och i skolan så allt känns väldigt inspirerande nu.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Inte får man mycket pengar till läromedel. I kommunen där jag arbetar, så får man köpa in läromedel för ca 200:-/elev och det ska dessutom räcka till förbrukningsmaterial. En mattebok kopstar 60-70:- (beror på vilken) och ofatst ska de ha en A-bok och en B-bok, så bara matteböckerna går på 120 - 140:-.

Postat av: Patricia

Jag kan bli så upprörd när det alltid ska sparas på skolan, vård och omsorg. Dessa sakerna är ju inget man kan spara på, de måste få kosta.

2007-08-24 @ 09:43:06
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Anna

Den här listan var bra! Kramar Anna

2007-08-24 @ 10:35:47
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback