Rivning av badrummet

I mellandagarna gick vårt badrum på 2:a våningen sitt öde till mötes. Maken tog fram tigersåg och kofot och gick lös på inredningen. Överst på min önskelista när det gäller badrummet är ett hörnbadkar. Det är något jag har saknat.

Här är badrummet innan den stora rivningen. Observera det fantastiska våtrumstapeterna från 1970 blankt, man kan bli sjösjuk för mindre........
En annan detalj jag tyckte att de förra ägarna hade lyckats med, var att hela badrummet gick i blått förutom duschhörnan, den gick i beige. Det skär sig så in i vassen!
Duschhörnan har vi inte använt på flera år eftersom det läcker vatten ner i köket. Helt klart olämpligt!  I rpincip var det endast den blå golvytan vi nyttjade så detta nya badrum blir verkligen ett lyft, både storleksmässigt och utseendemässigt.

Jag återkommer allteftersom bygget framskrider.
                  

Ursäkta den dåliga bildkvalitén.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Superspännande! Det ska bli roligt att se när det är klart. Gott nytt år! Kram!

Postat av: Malin

Vad trevligt att du kikade in:) Kul med renovering eller hur? hihi. Ska bli kul att följa er badrumsrenovering. Jag kikar in igen:) Kram

2008-01-08 @ 10:11:32
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Emma

Vilken
häftig våtrumstapet. Men jag fattar att man kan bli sjösjuk av den. Verkligen. Och vad stora A är lik dig!

2008-01-08 @ 11:59:29
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback