Hemstudier

Nu är tjejerna ivägskickade till dagis och skola och besöket hos revisorn är avklarat. Det handlar mest om att lämna papper och få lite tips och råd. Debit och kredit får gärna ägna sig åt i sin ensamhet, bara jag slipper närvara. Jag får rysningar av ord som budjet, utgifter, ekonomi, månadsrapporter, bokslut........Det är tur att jag inte gjorde som alla tjejerna i 9:an och valde Ekonomisk linje. Jag har väl ofta valt att gå min egna väg.

Idag hade jag tänkt att ta mig igenom den där eviga Etik-avhandlingen. Sedan måste jag börja på min examinationsuppsats. Ett komplext patientfall skall redovisas och skrivas i rapportform enligt konstens alla regler med metod, metoddiskussion, syfte, resultat, resultatdiskussion mm mm mm. Ja vad är egentligen syftet med arbetet? Att göra lärarna nöjda och få godkänt ;-). Jag får väl hitta på något djupt syfte, ordbajseri är jag bra på när det väl gäller. Man har lärt sig vilka ord och fraser som får lärarna att gå i gång, så dem försöker jag använda så ofta jag kan. Här är några goda exempel: "vårdvetenskap i praxis", "evidensbaserad omvårdnad", "individanpassad", "tvärprofessionellt". Sedan är det alltid lyckat att referera till Kate Eriksson, allas vår omvårdnadsguru. Ni sjuksköterskor och sjuksköterskestuderande vet precis vad jag menar.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag ska hjälpa dig med bloggen senare idag. Nu vill jag hem till vovven. En promenad med honom väntar. En massa diskpå diskbänken väntra också. Intekul. Vi har ingen diskmaskin. Men jag lovar dig, hjälp kommer!! Ha det bra!

Postat av: Junitjej

Jag har skickat dig hjälp via mailen. Lycka till!! Fråga mig så fort du behöver hjälp. Det är kul att hjälpa till, om jag kan!!

2007-02-05 @ 18:22:49
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Emma

Nåja, alla valde ju faktiskt inte ekonomisk linje ;-). Men det låter bra att du känner att du går din egen väg, tycker jag. Lycka till med examinationsuppsatsen. Det kommer gå galant.

2007-02-05 @ 18:45:24
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Patricia

Tack tjejer för stöd och uppmuntran! Det känns bra att veta att ni finns där ute i etern..

2007-02-05 @ 21:39:26
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Patricia

Tack Junitjej för all hjälp. Måste genast skriva ett nytt inlägg och testa mina nyförvärvade kunskaper.

2007-02-05 @ 21:40:33
URL: http://patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback