Husmorsbestyr

http://mikro.blogg.se/images/snow_1130455543.jpg


Idag tog jag fram ishacka och spade för jag tyckte att det passade bra att frosta av frysen. Det var ett äventyr. Det är som man säger: det som göms i snö kommer upp i tö. Jag hittade en masa spännande arkeologiska fynd. Jag skall inte gå in närmare på vad, jag kan bara säga det att de var inte fjolårets saker jag slängde. Varje gång man handlar gör man misstaget att lägga allt det nya och fräscha längst ut (åtminstone gör jag det) och det som är av äldre datum åker längre och längre in i istiden längst in i min frys. Jag fick hacka loss ett paket med sidfläsk från 1900 blankt.

Nu skall jag snart plocka in all mat igen. Jag försöker alltid ordna dem enligt ett visst system, vilket brukar haverera efter några veckor. Tanken är ju god åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det är kul med gamla fynd, men kanske inte vad det gäller mat. Vi var i stugan under nyår. När vi åkte därifrån glömde vi brödet. Jag vågar knappt tänka på hur det ser ut nu.

Postat av: Patricia

Mmm mumsigt.

2007-02-11 @ 18:26:13
URL: http://patricia74.blogg.seg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback