Jobbet väntar

Japp, nu bär det av till jobbet. Skall jobba två kvällar i rad nu. Vi börjar 13.15 och slutar 22.00. Jag hoppas på en lugn kväll så jag hinner söka några vetenskapliga artiklar till mitt arbete.

Jag börjar jobbet med avdelningsmöte/APT. Det är mycket på gång och en hel del tjafs på jobbet. Nu har de dragit in fikan till kaffet också, det är för dyrt att bjuda på fika till kaffet enligt SU. Spara, spara, spara.

Jag kan slå vad om att den inte saknades fikabröd på det mötet där detta beslutades.

Jag en insändare i GP för några dagar sedan om en patient som tyckte att det var fruktansvärt att man hade dragit in vichyvatten som måltidsdryck. Det kan jag hålla med om. Många patenter har faktiskt lättare att dricka mineralvatten än vanligt vatten.
Sen kläckte samma insändarman ur sig att man skulle spara 500 000 på detta och att det motsvarade en personal. SKITSNACK. Jag jobbar deltid och får vara glad om jag kommer över 200 000 i årslön. Menade han då att man bara kunde ta bort en tjänst??? Var det bättre att får ha vichyvatten till middag än att det fanns ytterligare en personal?

Nej nu måste jag sluta, det börjar ryka ur mina öron........

Kommentarer
Postat av: Mummy

Ingen komentar till ditt inlägg .Du har inte funderat på att byta tvål till Älvan.Kolla på apoteket

2007-02-22 @ 19:53:26
Postat av: Emma

Här däremot kommer en kommentar till ditt inlägg :)

Vad trist det är med sparandet som genomsyrar hela vården. Man blir alldeles matt.

Postat av: Patricia

Vården går inte att spara på, men det har politikerna inte kommit på ännu.

2007-02-24 @ 11:28:53
URL: http://patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback