Vår i luften

När jag stack näsan utanför dörren kändes den som vår i luften. Äntligen. Man saknar ljuset och värmen nu. Jag brukar lusläsa alla mina trädgårdsböcker så här inför säsongen. Jag har ett helt bibliotek med böcker men bokrean brukar ju komma så lägligt i februari så det brukar införskaffas några fler trädgårdsböcker. Min man är väl måttligt road för tillfället. Han säger att trädgårdenkan han ägna sig åt när huset är färdigbyggt. När vi är pensionärer med andra ord. Jag tänkte jag skulle tipsa lite om några bra trädgårdböcker.


Botanica



Det här är bibeln! Alla växter från A-Ö, finns i denna, eller åtminstone 10.000 med illustrationer till de flesta. Ett måste!!


Din trädgård av Karn Berglund



Här står det mesta om växter i olika zoner. Det står om köksträdgården och fruktträdgården, allt illustrerat med ljuvliga bilder.

Nya nordiska floran



Också ett måste. Här i finns både vilda och odalde växter.



Bevara och sköta en gammal trädgård.



Om man har ett gammalt hus, kan man få bra tips och idéer från denna boken.

Jag skulle kunna hitta många fler men det får räcka för idag. Nu måste jag bara bläddra lite i dem innan jag läagar mat till tjejerna.



Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul med litet tips. Berglunds har jag. Men den där Botanica verkar spännande. Likaså "Bevara och sköta gamla trädgårdar". Fast det kanske inte riktigt är aktuellt för oss så är det mysigt att läsa om gamla trädgårdar.

Postat av: Emma

Det skulle vara kul att se ert hus. Kan du inte lägga ut ett kort på det?

2007-02-09 @ 10:07:58
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback