Hemmapyssel

Tjejerna är på skola och dagis idag så idag har jag hela dagen på mig att greja hemma. Jag tänkte klippa klart gräset, städa inne och baka.

Min mans farmor dog för ett tag sedan så i morgon ska hon begravas. Vi ska vara hemma hos svärfar efter kyrkan så jag har lovat att hjälpa honom. Vi tänkte duka ute och bjuda på landgångar. Till kaffet ska vi bjuda på Toscakaka. Det var nämligen hennes specialitet. Hon bakade alltid toscakaka. Det blev alltid bråk om vem som skulle ha rundeln i mitten, det var nämligen mest tosca på den.....Därför ska jag baka två Toscakakor idag.
Hennes andra specialitet var Sarah Bernad-kakor, ni vet sådana där med smörkräm doppade i choklad. Men de tänkte vi köpa, det verkar vara alldeles för avancerade för att baka...
Något hon också alltid bakade var pepparkakor och lussekatter. Ingen kunde baka så tunna och spröda pepparkakor som hon. Hon bakade så varje barnbarn fick en burk med pepparkakor till jul och en påse med lussekatter.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Mmmmm, vad gott det låter med alla fantastiska kakor hon brukade baka. Vad tråkigt att hon är död och ni ska ha begravning. Hoppas att det blir fint ändå.

Postat av: Patricia

Jag tror att det blir ganska så ljust ändå.

2007-06-07 @ 21:27:00
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Emma

Mumsiga kakor låter det som att hon bakade. Vad svårt med Sarah Bernhard-bakelser! Tänk vad mycket minnen en människa lämnar efter sig. Det är vackert, tycker jag. Ta hand om er.

2007-06-08 @ 12:43:06
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback