Hej hej hallå

Idag var jag och familjen på Svenska Kakel för att titta på kakel till vår gästtoalett som J bygger i hallen. Det finns så mycket fint kakel och det är så svårt att välja. Till slut fastnade vi för kakel som var vita matta 10x40 cm och till detta en bård i granitgrå 5x5 cm som löper horisontellt. Det blir nog jättesnyggt. Jag får ta en bild och visa er när det är klart.

Jag får bara hoppas att J gör färdigt toaletten nere i hallen INNAN han tar bort den befintliga på andra våningen. Vi levde nämligen utan dusch i 9 månader och det var nog så jobbigt. J brukar säga att det gick väl jättebra eftersom  han hade gjort en SPA-anläggning (en pressenning uppsatt mellan garaget och huset med tillhörande pinnstol och barnbadbalja i grått med hål i botten......). Visst hade vi båda varmt och kallt vatten, men vad hjälpte det i oktober när man frös så in i vassen efter duschen när man skulle rusa in...Och inte fick man plats i badbaljan heller. Om man fick ner rumpan stack fötterna ut och fick man ner fötterna frös man om rumpan....jag brukar säga till J att visst kan vi leva utan toalett. Det kunde ju vara trevligt och sitta på en spann i samma SPA-anläggning och titta när golfarna går förbi utanför trädgården (Vi bor nämligen granne med en golfbana).

FORE!!!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul att få se resultatet när det är färdigt!!
Din man verkar vara händig!! Jobbar han som hantverkare?

Postat av: Emma

He he! Vilken syn för golfarna ;) Nej stå på dig! Det är klart ni måste ha dusch. Jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att duscha ute i oktober. Huuu!

2007-03-16 @ 16:46:55
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Patricia

Duschen fick vi efter nio månader, det är ju toaletten jag är rädd att han skall ta bort =)

Junitjej: Min man har en egen firma i elbranschen men han är en hejare på allt annat också på gott och ont.....

2007-03-17 @ 15:58:41
URL: http://patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback