Vilken helg!

Torsdagen spenderas i en mängd olika affärer, vilket resulterade i vårjackor till mig och tjejerna, sommarklänningar med tillhörande leggings och tuffa kepsar (oxå till tjejerna),och nya skor. Penseér, påskliljor och brokbladig murgröna till krukorna i altanen fick också plats i bilen.


image10image9

Sedan var det lattjolajbans natten till fredagen. Min äldsta flicka kräktes några gånger men var hur piggelin som helst på fredagsmorgonen. Till skillnad från mig som legat och lyssnat på henne hela tiden, utifall om att hon skulle behöva kräkas igen.....Fredagen spenderades i riktig Carl Larsson-anda (allt var harmoniskt och barnen sprang lyckligt omkring i vårsolen...) och jag kunde läsa ut en bok. Tjejerna målade stenar som vi lade ut över hela altanen. Det blev väldigt färgglatt och fint.
Stora A skulle gå på kalas på eftermiddagen men jag fick ringa och tala om att hon var magsjuk, men att hon var väldigt ledsen över att inte få komma med på kalaset.
Det är jag inte alls det, tjoar hon innefrån vardagsrummet.

Sedan jobbade jag hela helgen. Det var magsjuka, personalbrist, konstiga sjukdomar och hjärtstopp som drabbade oss men så är det ibland....

Nu skall jag laga mat till min kära familj och ikväll blir det ett power-Yoga pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback