Rugguggla!

Usch, idag känner jag mig som en riktig rugguggla! Igår gjorde jag ett mastodontpass på jobbet 6.45-21.45, utan rast. Inte mitt fel att jag inte fick någon rast. En patient gick bort och en annan fick transporteras lite hastigt till hjärtintensiven, allt precis vid lunchtid.

Nej ikväll ska goda vänner komma hem. Jag och C tänkte placera oss under rödvinsdunken och ha tjejsnack. Det ska bli riktigt trevligt.

Sitter och funderar om jag ska släpa runt dammsugaren ett varv eller två. Ja, jag får nog göra det. Vi hörs kanske senare.


image39


Om det ändå var en sådan här dammsugare........

Kommentarer
Postat av: Emma

Hi hi! Sådana där dammsugare är riktiga höjdare - särskilt på tjejkvällar. Jag talar från egen erfarenhet :-)
Det låter som en tuff arbetsdag du hade. Tufft med lång tid och tufft med patienten som gick bort. Som vårdpersonal har jag ingen erfarenhet av att vara direkt närvarande i dödsögonblicket - men jag har arbetat med gamla - och de tenderar ju att dö förr eller senare - även om jag inte var med om det någon gång. De åkte oftast in till sjukhuset och dog där. Men ibland kunde jag tycka att det var tungt att alla vårdtagarna dog ifrån oss - även om det är livets gång.

Postat av: Junitjej

Vilken otroligt lång arbetsdag du hade igår!! Hur orkade du? Ingen mat i magen fick du heller!
~Ha en trevlig helg!~

2007-05-11 @ 17:43:17
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Det låter skönt med att krana lite vin med vännerna efter det arbetspasset. Ha det så trevligt!

2007-05-11 @ 18:33:14
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback