Söndagsbestyr

Idag har det varit en lugn dag. Tjejerna har varit hos kompisar över lunchen så J har varit uppe på taket och grejat och jag har kunnat plugga. Jag skev inledningen till mitt arbete och läste en engelsk artikel, så jag känner mig nöjd med detta.

Sedan var det fotbollsträning för Stora A. Det var en riktigt trivsam vistelse på fotbollsplan. Sist jag var där höll jag på att frysa häcken av mig och tinade inte upp på flera timmar, men idag satt jag och kompisens mamma på var sin filt och pratade. Det var riktigt trivsamt.

Igår kom ett par kompisar med sina pojkar och hälsade på. Jag som inte är van vid killar var helt slut efteråt. Det gick i 120 knyck från det att de kom tills de åkte! Men vi hade trevligt i allafall. Vi bjöd på grillat med färskpotatis och eget vitlöksbröd (späckat med itlök, örtkryddor och riktigt smör) Till efterrät bjöd tjejerna på våra nybakade bullar.
Det är något visst med färskpotatis. Kokta i dill och med smör till, mmmmm rena delikatessen!

image46

Har ni ätit färskpotatis ännu?

Kommentarer
Postat av: Emma

Ingen färskpotatis här. Men basilikapotatis gjord på sådan där delikatesspotatis som säljs i svarta platsförpackningar (mitt ekologiska jag bävar). Det är supergott!

Postat av: Junitjej

GOTT MED GRILLAT OCH FÄRSKPOTATIS!!! JAG ÄR OCKSÅ MED I EN STEGTÄVLING PÅ JOBBET. VI SKA UNDER ETT ÅR "PROMENERA RUNT JORDEN". MITT LAG HAR NU GÅTT SÅ LÅNGT SOM TILL WARCZAVA (OSÄKER PÅ STAVNINGEN DÄR).

2007-05-21 @ 14:16:56
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Butter

Japp, jag bor brevis en åker och han som odlar kommer alltid in med några till oss så jag har ätit det flera gånger.. svenska då så klart ;) sj ?

2007-05-21 @ 17:53:35
URL: http://alltkretsarkringoss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback