Stökig morgon

Det är typiskt! Idag hade jag tänkt att ha en härlig sovmorgon, men icke. Lilla A som var uppe sent, tyckte att hon hade sovit färdigt redan vid 06.30. Efter många turer fram och tillbaka, några toalettbeök och lite vatten att dricka somnade hon till slut om.
Då satte katten Findus igång. Han levde rövare inne i tjejernas rum och spred papper, pennor och andra små skramlande saker omkring sig med hjärtans lust, hoppade upp i vår säng och anföll våra fötter och gnagde på våra tår.
Jag hivade ut honom i trädgården, men jag hade inte mer än stängt dörren förrän han hade sprungit in i kattluckan igen. Jag hivade ut honom och han sprang in igen
, rolig lek det där.......NOT. Jädrans kattskrälle!

http://www.kossan.se/media/images/5_331.jpg

Bild från internet.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Visst är det typiskt att katterna allltid ska få spel och väsnas när man försöker att sova. Här är det värst på sommaren, nu när det är mörkt håller dom sig rätt lugna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback