Regn, regn, regn

Åh va'  typiskt. Efter att jag hade hämtat Stora A på skolan tänkte vi att vi skulle ta en liten cykelpromenad nu när Lilla A har lärt sig att cykla. Sagt och gjort, cykelhjälmarna på och svampkorgen fram, jag hade nämligen spanat in några gula godbitar utefter vägkanten som jag tänkte gå och plocka.

Vi hade inte mer än gått några hundra meter förrän det började regna, så det var bara att vända om och gå hem igen. Idag har vi alltså spenderat dagen inomhus. Nu börjar tjejrnas fantasi tryta: de har lekt mamma-pappa-barn, lekt dagis, pysslat, ritat, spelat spel, lekt affär, men nu börjar de bli lite sura och tvära mot varandra.

Jag tänkte lätta uppsstämningen lite genom att bjuda på pannkakor till middag, det brukar uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback