Veterinärbesök

Idag lämnade vi in Findus till veterinären. Det är dags att kastrera honom, märka honom och vaccinera honom. Det var lika bra att ta allt på samma gång tyckte jag.

Det var inte helt lätt att köra till veterinären med en korg i sätet brevid sig och en utbrytarkung däri. Findus gjorde allt för att komma ut ur korgen, han var ju bara tvungen att titta på allt spännande i bilen. Jag tyckte att det var så lagom spännande att ha honom skuttandes runt i bilen, tjejerna tyckte att det kunde vara helfestligt........

Veterinären ringde hem sedan och berättade att Findus hade ett blåsljud på hjärtat och att det innebar en risk att söva honom. Jag frågade vad hon rekommenderade mig till att göra och då sade hon att bara han funkar normalt hemma, orkar springa runt och leka, så borde inte vara någon fara.

Så nu håller vi tummarna..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback