Dålig planering

Jag måste säga att kommunen planerar sina studiedagar lite dåligt. I morgon är skola och fritids stängda, vilket innebär att Stora A måste vara hemma. Jag arbetar sent och maken kan sluta lite tidigare så vi löser det på det viset. På tisdag ska Lilla A har studiedag på dagiset vilket innebär att detta är stängt och Lilla A måste vara hemma. Detta anslaget såg jag i går och kan nästan svära på att denna information har man inte gått ut med. Jag måste vara i skolan och maken kan inte vara hemma från sitt jobb. Det finns inget annat råd än att Lilla A måste följa med till skolan. Tack och lov är hon en pysseltjej och älskar att rita. Den bärbara datorn får också följa med för filmvisning och dataspel.

Varför kan de inte ha sina studiedagar på samma dag????? Jag bara undrar.

Kommentarer
Postat av: Hemmamamman

Man tycker ju att det borde vara lätt att kolla upp för dem när det planeras in studiedagar?!

Lilla A kanske tycker att det är spännande att få följa med mamma en dag i skolan... :O)

Postat av: Junitjej

Skulle du vilja gästblogga hos mig?
http://junitjej.blogg.se/1201757189_gstblogga.html

2008-01-31 @ 06:36:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag känner mig kluven. Just nu är jag inte frisk, men samtidigt inte tillräckligt sjuk för att vara borta från jobbet imorgon. Nu vet jag ju inte hur jag mår imorgon, så det är för tidigt att dra några slutsatser än. Om jag inte är hemma och vilar, så finns det en risk att jag drar ut på det och är "bara" lite krasslig en längre tid. Eleverna är dessutom mästare på att känna av, när fröken inte mår riktigt helt bra. Får väl se hur det blir imorgon.

2008-01-31 @ 21:38:17
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback