Utflykt och 40-årsfest.

Idag var vi tillsammans med goda vänner ute i Särö. Vi var vid en fantastisk fin sandstrand med alldeles vit sand (ni vet sådan man har i hårbottnen, på smörgåsen, i kaffet.......). Vädret var toppen. Tjejerna tog sitt första dopp i havet. Jag vågade bara doppa stortån. Vi letade snäckor, stenar och krabbskal.

Rödbrända som kokta signalkräftor återvände vi hemåt. På kvällskvisten grillade vi med min mans bror med sambo och med min svärfar. Till efterrätt hade jag gjort äpplekaka, smaskens!

Nu har jag behandlat Stora A med något illaluktande medel i håret. Vi får hoppas att de där äckelpäckellössen dör, det höll jag på att göra bara av lukten......

Förresten. 40-årsfesten blev kanonlyckad. Mycket god mat och dryck, bra musik och dans långt in på natten. Sen vinglade vi hemåt i sakta mak.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med fest. Äckligt med löss. Hoppas att de är ett minne blott nu :-)
Det låter underbart att åka till havet. Det skall jag nog ta och göra endera dagen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback