Fullt ös hela dagen.

Idag har jag mycket att göra. Imorgon ska ju den lilla tjejen ha kalas. 12 barn och troligen några föräldrar ska komma så i dag ska det städas och pyntas. Vi ska precis åka iväg och slåss med de andra lördagsshopparna så här i lönehelg i köpcentrat nära oss. Det blir ett besök på Godishavet och på Coop.

Sedan ska jag städa hela huset, ifall det kommer några föräldrar, de är ju mer noga med sånt.... Ramarna till fotona skall målas klart, placeringskort skall göras, godispåsar skall plockas ihop.....Och min man är och jobbar hela dagen.

Jag känner mig rätt mör efter att ha jobbat ett par dagar nu varav ett dubbelpass i torsdags (från 6.45-21.00). Igår jobbade jag också på kvällen och det var hur mycket som helst att göra. Jag har arbetstid till kl 22.00 men stämplade inte ut förrän 23.00, det var helt hysteriskt.

En positiv nyhet är att jag har fått ett nytt vikariat som sektionsledare på avdelningen. Jag är fast anställd som sjuksköterska och det här vicket som sektionsledare innebär att när cheferna inte finns på avdelningen så har jag vissa befogenheter som t ex beordra in personal, beställa läkemedel mm. Jag kommer även att vara sektionsledare över ett arbetslag på ca 6-8 personer och skall ordna lagträffar tillsammans med dem ca 1 ggr/mån. Det skall bli en ny och spännande utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback