Gamla brev!

En januaridag år 2000 träffades vi, två familjer (J´s mamma, pappa, två bröder med respektive, J´s tre sysslingar med föräldrar) över en middag. Efter middagen skrev vi brev om vad vi trodde skulle hända om fem år dvs år 2005. Vi skrev om oss själva och om de andra i familjen. Dessa brev är nu återfunna och vi läste dem idag tillsammans med svärmor. Det var roligt att läsa om hur våra föreställningar var om de kommande åren. Dessa år har ju faktiskt varit väldigt händelserika.
http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hildelodoen/Brev.jpg

Detta är en rolig idé som jag gärna vidarebefodrar. Skriv brev om hur era liv ser ut om fem år, hur ser Sverige ut, hur ser ni ut, har du gått upp i vikt, blivit gråhårig (?), hur ser samhället ut, vad jobbar du med, vilka fritidsintressen har du.......etc. Ta sedan fram dem efter fem år och läs de tillsammans med dem ni har skrivit dem med. jag lovar er, ni kommer att få många goda skratt......

Kommentarer
Postat av: Mummy

Hur stämde det med hur det var i dag

2007-03-20 @ 20:16:02
Postat av: Patricia

Jag skrev att dränering, fasadbyte och altan på vårt hus skulle vara klart, och det är det ju. Sedan skrev jag att vi hade två barn och att jag jobbar kvar på sjukhuset. Det var väl det som stämde. När dessa brev skrevs var jag ju gravid men det var det ingen som visste, bara J och jag.

Postat av: Emma

Men vilken kul idé! Det måste jag testa ögonaböj!

2007-03-21 @ 09:32:38
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback