Söndagsbestyr

I går kväll spenderade vi en trevlig kväll hemma hos J´s bror och hans familj. Svägerskan (kock dessutom) bjöd på en jättegod pastagratäng. Det var grillad kyckling, stora snäckpasta (vad de nu kan heta) och en god sås gjord på mangochutney och någon form av grädde/creme fraise. Det var supergott. Till det serverade de ett gott rödvin som jag inte kom ihåg vad det hette. Svägerskan tyckte att vinet hade en bismak av ladugård, men det tyckte inte jag. Jag bor ju i och för sig på landet så jag är väl inte tillförlitlig.......

Idag har vi haft en softig förmiddag. Vädret har varit minst sagt växlande (ösregn, sol, ösregn, sol, hagel, sol, snö, sol, regn). Vi skickade ut tjejerna ändå. De tyckte det var helfestligt att vara ute när det haglade och snöade.

Vi var och handlade mat hela familjen. Ibland tycker jag att det är helt okej att handla men just idag hade jag ingen lust. Hela familjen skulle med. Det slutade som vanligt. Jag drog runt kundvagnen och stoppade ner massa tråkiga saker såsom pasta, falukorv, mjölk, yoghurt, medan min man och tjejerna stoppade ner det de var sugna på : mandelkubbar, läsk, roliga alfonsfröer.......Jag försökte få J till att göra tvärtom dvs jag stoppar i det roliga och han det tråkiga, men han missade bara en massa viktiga saker......

Kommentarer
Postat av: Junitjej

ETT STORT GRATTIS TILL DIG!!
Kolla här:
http://junitjej.blogg.se/1174234548_storm_och_facit.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback