Morkullan Findus

Vi har fått en Morkulla i huset, ni vet den där fågeln som kurrar när den flyger. Precis så låter Findus när han kommer in genom kattluckan.

KURRRRRRRRRRRR

Det är en knäpp och IQ-befriad katt som jagar muspilen på datorskärmen. Varje morgon ungefär 15 minuter innan väckarklockan ringer, brukar han bita oss i tårna. Sedan bits han i tårna hela vägen ut till badrummet och medan man sitter på toan.

Han är ständigt hungrig och slukar maten i ett nafs. Sedan rapar han lite diskret och går och lägger sig.

Men han är väldigt rolig och underhållande iallafall.

image141

Kommentarer
Postat av: Karin/Theasrum

Men gu så söt !

Postat av: Anna

Vilken mysig katt! Mina flickor har surrat om katt i omgångar men min man vill absolut inte ha någon. Det kanske beror på att vi har hund...Ha en trevlig dag. PS: Jag har lagt upp fler bilder från festen på min blogg om du vill titta.
Många kramar från Anna

2007-10-12 @ 09:31:43
URL: http://annawallon.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Ha ha, vilken ljuvlig kisse :-) Älskar såna busiga katter! Söt är han också!

2007-10-16 @ 14:53:20
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback