Påsken

Japp, då har den långa härliga ledigheten nått sin ända. För en gångs skull har jag inte arbetat en enda dag över påsken och med tanke på vädret måste jag ju säga att jag gjorde ett bra val.

Skärtorsdagen inledde jag med att brottas med övriga påsk-shoppare i stormarknaden. Sedan hade tjejerna "Tjejmiddag" då de hade bjudit in några kompisar för lite påsk-terrorisering av grannarna och allmänt umgänge.....Efteråt blev vi bjudna till grannarna på ost, vin och sällskapsspel. Mycket trevligt, särskillt spelet "Pratmakarna" blev väldigt roligt efter ett par glas vin. Herre Gud vad jag tyckte att de andra fattade trögt, man ska nämligen på tid förklara vissa ord och då ska de gissa vilket ord jag menar.
 "Om du gör något dumt, så ber du mig om detta och då gör jag det med dig.." Fattar ni? Ordet jag sökte var Förlåta. Jag tyckte att jag förklarade mig solklart.

Långfredagen åt vi påskmiddag hos svärmor och på påskafton hade vi gäster här hemma.

Hela helgen har vi varit ute och grejat. Vår rabatt (läs gräsodling) har vi tagit ett ordentligt tag i. Vi har vändgrävt oss igenom hela rabatten, plockat upp de växter som ska sparas och myllat ner ny jord. Vilket virr-varr av allsköns rötter vi har hittat. Man kan nog tvinna sig ett tjockt rep av dessa som når halvvägs runt jorden......
Nu har vi lagt fiberduk och ovanpå detta ska vi lägga ett lager täckbark. Då får vi väl se vilka sorters ogräs som trivs där....Moohahahahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback