Nattlig gäst

Inatt vaknade jag halv fyra av att en av katterna krafsade på kattluckan och ville ut. Vi stänger nämligen den varje natt eftersom det kommer in en annan katt och äter upp all maten. När jag väl kom upp, insåg jag att våra katter var på 2:a våningen, alltså var det en annan katt inne som inte kunde komma ut.

Sedan började jakten! Spritt språngandes jagade vi kattrackarn runt nedervåningen, ner i källaren, upp igen och ner igen. Han rev ner blommor och ljusstakar i ren panik, försökte klättra på väggarna för att komma undan mig.

Tjejerna vaknade av allt ståhej så de stod tillsammans med Maja och Findus på översta trappsteget på 2:a våningen och tittade storögt på jakten.

Till slut fick jag tag i kattrackarn, svepte in honom i en handduk och duschade honom i vattenkranen innan jag hivade ut honom på gräsmattan. Sedan sprang han iväg som en oljad blixt.  Hoppas att han inte kommer tillbaka på ett tag.


None

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha, ha, ha! Jag ser framför mig hur du jagar denna katt!

Hoppas ni slipper se den nåt mer.

Ha en trevlig dag. Kramisar från Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback