Förrådsröjnig

Jag är en person som sparar på allt, och då menar jag allt...Maken ska göra iordning vårt förråd och vår krypvind och då passade det bra att röja ut lite. Vi har hittills fått ihop 7 sopsäckar med gamla kläder, gamla gardiner, 1 miljon påskägg, trasiga bra-att-ha-prylar, you name it.
Många härliga skratt har jag fått, vissa saker kan jag inte förstå varför jag någonsin har sparat eller ens köpt.....vad sägs om ett par leopardmönstrade taighta sammetsbyxor *fniss* Jodå, de var faktiskt moderna i mitten av 90-talet och jag tyckte att jag var störtfräck.....
Nu håller jag på att sortera barnkläder i olika kartonger, en för varje storlek. maken säger att jag bara ska spara det som jag känner lite extra för.........dvs allt....;-).

Jag är en rikig sparare och maken han är en riktig slängare. Jag tror det är bra att man är en av varje i ett föhållande. Det blir svårt om båda är sparare........

Hur är du? Spara du på allt, eller slänger du allt?


Kommentarer
Postat av: Tommy

Leopardmönstade byxor? Har du haft sådana? Gud va hemskt. Men klart att du sparade dom så att du kan visa mig dom på dig.

Postat av: svärmor Kerstin

Eftersom jag är mor till maken, har jag uppfostrat honom att slänga det man inte använt på två år. men några minnen måste man givetvis spara. Numera bor jag tillsammans med en man som har mycket svårt att slänga. Så det är nog så att man ofta är en av varje sort Hälsa Joacim att han gjort ett bra jobb.

2009-02-16 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback