Irritationsmoment.

Jag skulle bara snabbt springa förbi affären på väg hem idag. Jag plockade ner lite mjölk, yoghurt, frukt odyl. i en kundkorg. Det är ju inte så att man tycker att det är särdeles kul att handla på vägen hem. Jag vill gärna ha gott om tid när jag handlar. Nåväl, jag ställde mig i kassakön, jag hade en man och en kvinna framför mig. Kvinnan krånglade med visakort i liknande, mannen skulle handla en del och även han tråcklade lite. Kön bakom mig växte och till slut var det min tur. Då kommer en tjej flängandes förbi mig.
- Skulle inte jag kunna få gå före, jag har ju bara dessa sakerna, sa hon och lade helt sonika upp sina saker framför mig på bandet (jag hade då redan lagt upp mina saker).
- Du förstår, jag har lite bråttom hem.....

Som om inte jag också vill komma hem!!! Jag kanske också har bråttom, jag kanske redan var försenad till dagis och fritids......
Det är alltid så här, folk ska hela tiden gå före, fast jag inte har så mycket varor. Jag skulle aldrig drömma om att tränga mig före, där är jag väl en oerhört tråkig "Svensson". Alltid vänta på sin tur.....

Nu är det ju självklart så att jag också gärna släpper förbi andra som har bråttom.
Men ibland har jag bara inte lust, ibland blir jag en riktigt grinig klimateriekärring ;-)

image25

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag känner igen mig i detta.
Jag ber heller aldrig om att
få gå före, trots att jag har få
varor.

Postat av: Emma

Någon måtta får det väl vara. Jag kan tänka mig att fråga om jag får gå före, om personen innan har många varor och jag har en eller två - och har bråttom. Men inte om någon lagt fram sina varor på bandet redan - då är ju den snart klar iallafall. Stressigt låter det, tycker jag.

2007-04-26 @ 22:14:25
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback