Kalkonmiddag

Igår (söndag) var det kalkonmiddag hos svärfar. Det var släkten som kom. Tyvärr träffas vi bara detta tillfälle men vi brukar ha det himla trevligt. Allt som allt var vi 20 personer så det är tur att svärfar har det stort hemma! Kalkonen blev jättelyckad, min svärfar är en hejare på att laga mat. Till det serverades potatis, brysselkål, ärtor och gräddsås. Gräddsåsen gjorde jag, svärfar tyckte det var säkrast så.......

Efter maten var det uteaktiviteter i trädgården och svärfars syster tog med sig de större barnen på en skogsupptäckarfärd. Det var poppis. Vi rotade även fram en hel del festliga gamla kort från 70-talet. De var underhållande kan man nog påstå.

Nej nu väntar en kväll på jobbet. Hoppas verkligen att det inte är så hysteriskt som det brukar vara och att den där evinerliga magsjukan är borta!

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter trevligt och gott!

Postat av: Hemmamamman

Jag blir lite avis när jag läser om folk som lätt och ledigt har plats till 20 personer. På onsdag ska vi duka för 19 personer, och jag klurar fortfarande på hur vi ska få plats?!

De lät som en middag i min smak! :O)

2007-04-02 @ 14:10:10
URL: http://hemmamamman.blogg.se
Postat av: Patricia

Jodå, det var en riktig söndagmiddag. Thaimat och pizza i all ära men ibland är husmanskost godast. Jag gillar stekar och brysselkål och gelé. Stekt kyckling med gräddsås och kokt potatis lagar jag också gärna till.
Hemmamamman: Det är alltid svårt att duka så det blir bra. Vi satt vid ett långbord igår, men man kan ju bara prata med dem som sitter allra närmast. Man kanske ska ordna ett rotationsschema;o)

2007-04-02 @ 21:15:35
URL: http://www.patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback