Lägesrapport

Lördagskvällen har nu sänkt sig över hemmet, barnen har lagt sig i sina sängar, utan knot (jag lovade dem iofs att få titta på en film innan de somnar). Maken ligger utslängd i soffan vilket inte hör till vanligheten och jag sitter framför dator, vilket hör till vanligheten.....
Idag J har monterat in lampor i vår hall, som han förövrigt har byggt upp alldeles själv från grunden.
Vi har fastnat för "spottar" i varje fönster, det ger ett sådant behagligt sken. Som ni ser är hallen under uppbyggnad. Det skall sättas fast pärlspontsskivor framför sittbänken, och jag ska ge mig på att sy en dyna av något slag, men nu börjar vi se slutet på renoveringen av hallen. Det kommer även upp spröjs framför alla fönster, men det ligger lite längre bort i planeringen för tillfället.

Tryck på bilden för att se den i ett större format.


Lilla A var på kalas idag och Stora A var hos en kompis, så cykelturen uteblev. Då passade jag på att plugga ute i solen. Jag fick äntligen läst ut "Pedagogik inom vård och omsorg" (upphetsande va?) som vi ska ha seminarium på nu på tisdag. Nu känner jag att jag är ikapp igen. Nu ska jag bara fundera på några, från skolan givna, frågeställningar med böckerna som referens. Jag ska även klura ut en egen frågeställning och lämna in den skriftligen på tisdag, men det klurar jag på i morgon.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad snyggt med spottar i fönstret!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback