Läggdags

Ibland blir man tokig på patienterna på jobbet. En kvinna kunde inte ställa sig upp på morgonen och definitivt inte gå ut till toaletten, så jag och min undersköterska baxade runt henne hela morgonen. När vi sedan åt frukost kom hon knallandes helt själv som om ingenting hade hänt.

Antingen är jag knäpp eller så utför vi under på vår avdelning. Jag föredrar att tro på det senaste!

Kvällen har jag spenderat framför datorn. Det är nämligen dags för ett besök hos revisorn imorgon igen, så alla papper skulle samlas ihop och kontrolleras. Jag tror jag fick ihop plus och minus idag.

Efter revisorn tänkte jag shoppa loss på handelsträdgården. Nu har det mesta i rabatten kommit upp och man kan se vad som har överlevt vintern, vad som blivit rådjursmat och vad som bara har dött. Jag tänkte köpa en massa härliga perenner. Om jag bara täcker upp hela rabatten med perenner och fina marktäckare borde det ju inte få plats med ogräs??? Det är min förhoppning iallafall. Återkommer med resultatet imorgon.

Godnatt!


 


Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart med trädgårdsarbete. Det skall jag också ägna mig åt till helgen. Och beträffande ditt jobb - jag är helt övertygad om det senare! :-) Det är klart ni utför under!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback