Present

Jag är gift med en hantverkare. Oh vad praktiskt, säger alla då. Ja det är det väl till viss del, saker och ting tenderar att hänga lite på hajsvaj i hemmet, för det finns ju så många roligare projekt att ägna sig åt än just det som jag tycker är viktigt (som att sätta gångjärn på skåpluckorna så att man inte riskerar att de trillar ner varje gång man ska öppna skåpet....).
Min man är dessutom egen företagare, med en firmabil alldeles fullproppad med det mesta i verktygsväg. Oh vad bra säger alla (återigen...). Det är väl jättebra om bara bilen är hemma när man behöver ett verktyg!

Jag har inga stora krav, men ibland behöver man en hammare, en skruvmejsel eller en borrmaskin, eftersom jag också grejar hemma. Då är hammaren ute och åker, eller skruvmejseln, eller borrmaskinen....

Men idag fick jag en present av maken. En alldeles egen verktygslåda, med alldeles egna verktyg. Hammaren var blommig så den kan han inte påstå att den är hans....Runt verktygslådan fanns det olika fack för borr, plats för skruvar och spik och olika bits. Det fanns även en egen borrmaskin/skruvdragare som inte var så stor utan låg jättefint i handen, det hade han tänkt på.

Visst är han helt underbar (fast det visste jag ju innan).


image28image27













Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken toppenpresent! Vill också ha en blommig hammare ;-)

Postat av: Patricia

Det känns bra att få en användbar present. Att ha verktyg hemma i huset har jag verkligen saknat!

2007-04-27 @ 09:01:24
URL: http://patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback