Stockholm

Japp. Då har man varit i den kungliga huvudstaden och andats lite Stockholmsluft. Igår var jag på en konferens med jobbet. Konferensen handlade om vikten av att vårda människor väl i livets slutskede dvs palliativ vård. Det var många bra saker som blev sagda och efter en intensiv dag på Piperska muren fortsatte diskussionerna på tåget hem. Mycket handlar om att man ska lyssna på patienten och anhöriga och vara lyhörd för deras specifika behov.

Så mycket Stockholm blev det ju inte. För mig hade vi lika gärna kunnat vara i Haparanda eller i Katrineholm (inget ont sagt om dessa städerna). Vi var inomhus hela tiden. Åh för all del. Globen och Stadshuset såg jag.....från tåget.


Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter jättespännande. Skulle gärna gå någon sådan utbildning någon gång. Döden är ett viktigt kapitel :-)

2007-04-18 @ 10:20:15
Postat av: Patricia

Verkligen. Det är faktiskt det enda man kan vara säker på att man kommer att gå igenom ;-)

Postat av: Junitjej

Vad kul! Jag var också i Stockholm (mån-tisd). Vilket tåg åkte du hem med? På tåget hörde jag några bakom mig, som pratade vårdsnack. Jag åkte med tåget soom gick 17.10. Jag valde att hoppa av i Alingsås. Sparade tid på så sätt.

2007-04-18 @ 15:50:35
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad kul! Jag var också i Stockholm (mån-tisd). Vilket tåg åkte du hem med? På tåget hörde jag några bakom mig, som pratade vårdsnack. Jag åkte med tåget soom gick 17.10. Jag valde att hoppa av i Alingsås. Sparade tid på så sätt.

2007-04-18 @ 15:54:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Patricia

Vi tog 17.30-tåget hem. Det gick direkt till Göteborg.

2007-04-19 @ 18:14:25
URL: http://patricia74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback