Vårkonsert, trädsopning och gräsklippning

Idag är både min man och jag lediga tillsammans med Lilla A. Stora A är i skolan under förmiddagen. Hela lågstadiet bjöd på vårsånger ute på skoltrappan och då var vi naturligtvis där för att lyssna. Det är något visst med barnkörer. Det är så härliga, står där och viftar med sina hemmagjorda flaggor och blommor. Fint väder fick de också.

Efter konserten var det trädgårdarbete. Jag tog bort all lav och mossa som växte på vårt gamla plommonträd. Jag använde en gammal diskborste, det funkade bra. Sedan började jag klippa gräset. Eftersom vi har ca 2000 kvadratmeter gräsmatta får man ta det i etapper. Nu ska jag ut och klippa etapp 2.

J är uppe på taket, det är nämligen dags att bygga ut vårt badrum på övervåningen. Jag kommer att lägga ut bilder allteftersom arbetet framskrider.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kolla in här:
http://junitjej.blogg.se/1177714733_puppor.html
Ha en trevlig helg i det sköna vädret!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback