Snorkiga läkare.

Jag jobbade igår kväll och på kvällstid har vi bara tillgång till jourläkare. Jag hade under eftermiddagen fått en patient från akuten som på en dag hade fördubblat ett av sina värden, varför jag ringde till vår jourläkare.

Läkaren: Varför ringer du till mig om det här?

Jag: Eftersom värdet hade fördubblats på ett dygn, ville jag bara att du skulle veta detta, om det skulle åtgärdas eller så.

Läkaren: Vad vill du att jag ska göra då?

Jag: Det är ju din sak att bedöma

Sedan hade läkaren en lång, något nedlåtande och undervisande, harang om vad detta värde innebar och varför han inte hade med det att göra. Jag hade hur svårt som helst att överhuvudtaget få en syl i vädret och till slut frågade han om jag hade lärt mig något.

Jag: Ja, att jag inte ska ringa dig igen om provsvar.


Kommentarer
Postat av: Anna

BRA GJORT!!! Det finns alltför många sådana läkare. Kram Anna

Postat av: camilla

skönt att veta att det fungerar på avd 353(hi hi)

2007-12-08 @ 21:15:19
Postat av: Junitjej

Bra svarat av dig!! Då blev han tyst eller?

2007-12-09 @ 07:30:36
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback