Äntligen söndagskväll

Äntligen har jobbhelgen tagit slut. Efter en halv vaknatt med minsta dottern (somnade 02.45, väckarklockan ringde 05.15) var det bara att ta itu med alla hjälpbehövande människor på jobbet.
 Det gäller att alltid vara pigg och glad och möta alla med respekt och omtanke. När samma patient hade ringt på klockan utan anledning 178 ggr (    ;-)  )på en timma hade mitt blida leende nästa frusit till is. Man möts av kommentaren "jag skulle bara prova om klockan fungerade och om det var någon som kom". Ganska matt vacklar man ut och stångar pannan mot något rostfritt bäcken eller dylikt......

Nej. Nu ikväll skall jag arbeta med min mans firmapapper. Det blir ett lajbans besök hos revisorn i morgon. Jag får föröka gå på kvitto-jakt under kvällen. Min man har en viss förmåga att förlägga alla kvitton och sedan är det jag som får stå till svars inför revisorn och stammande försöka komma med en bra förklaring om kvittons förmåga till självantändning eller liknande. Jag får väl skylla på katten.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback