Lördagmorgon på jobbet.

Nu är morgonarbetet på jobbet avslutat. Alla patienter är uppe och har fått frukost. Till och med vi personal har fått i oss lite frukost. Idag blev det risgrynsgröt. Att få gröt på lördagsmorgonen när man jobbar är riktigt lyxigt. Som ni hör har man inga stora krav på tillvaron.
Jag arbetar på en medicinavdelning på ett sjukhus. De flesta patienterna är multisjuka och kräver en hel del omvårdnad. När man har tid är det jättekul att pyssla om dem men alltför ofta har vi ont om folk så man får stressa upp dem på morgonen. Trots detta så älskar jag mitt arbete och skulle inte vilja byta för allt i världen!
Åhhh i kväll blir det schlageryra hemma. Vi brukar följa deltävlingarna och självklart ser vi på finalen också. Tjejerna tycker det är jättekul. De bästa artisterna är de tjejer med vackra kläder tycker de. Helt så glittrigt och rosa som möjligt! Vi har faktiskt fått biljetter till genrepet i Göteborg nästa fredag. Det skall bli helkul att gå dit!

Skall ni titta på schlagerfestivalen?

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kom ihåg att du har ett viktigt jobb!! Det vet du säkert redan om!! Visste du om att Angelica har jobbat som läkare ett tag? Jag har lite dålig koll på tiden. Jag beundrar er som jobbar inom vården. Det är bra att ni finns!
Jag vill tipsa dig om följande sida:
http://www.webdesignskolan.com/

Postat av: Patricia

Hej Junitjej. Jag tänkte på Angelica häromdagen. Var någonstans jobbar hon? Jag vet att jag har ett viktigt jobb och jag älskar det verkligen, men ibland blir man så trött på att det alltid skall sparas på vården och vi som jobbar inom vården vränger oss hela tiden för man vill ju inte att patienterna skall hamna i kläm. I slutändan är det ju vi som drar det kortaste strået.
Nej usch vad gnällig jag lät. Nej jag trivs med mitt jobb och önskar att många fler ser fördelarna och vad det ger att arbeta inom vården.

2007-02-03 @ 11:52:32
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Junitjej

Angelica flyttade till Värnamo och jag tror hon är färdig med sin AT-tjänst (eller heter det AP?). Nu bor hon i Jönköping med sin kille.
Jag tycker inte alls att låter gnällig!

2007-02-03 @ 12:22:59
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback