Melodifestival

181399-2


Igår var vi på genrepet av melodifestivalens deltävling i Göteborg. Det var ett jippo vill jag lova. Först ut var Regina Lund. Det var nån låt med rymdtema (de sprang runt i rymddräkter i allafall. Långt från nackenchock!!!). Sedan kom Marie från Munkedal med en stillsam ballad. Den var bra, men tyvärr, ballader går inte riktigt hem. Jag tror hon tar sig till 2:a chansen i allafall.
Sedan kom Jimmy Jansson med en trallvänlig fjortislåt. Enligt GP har han anlagt en "skitigare" stil. Han verkar ju väldigt blid (Han kanske har struntat att tvätta sig bakom öronen....;-)  BUSIGT!!!).
Sedan var det fyra barbiedockor (Cosmo4). Den stora tjejen gillade dem bäst.
Lustans lakejer kom sedan, men vad de gjorde där begriper jag inte, de hör verkligen inte hemma på en melodifestival, möjligen en mörk källarlokal.
Jessika Andersson gjorde väl bra i från sig, ganska tillintetsägande, jag kan inte komma ihåg vad hon sjöng......
Sedan två gamla skabbig rävar (Svante Turesson och Anne-Li Rydé). Anne-Li var som vanligt klädd i en alldeles för kort guldig klänning, hon visar verkligen mer av sig än vad som är nyttigt. (Jag tror jag skall skicka ett guldigt lakan hon kan dra över sig....nå´t gammalt)
Sedan kom The Ark.


http://www.qx.se/nyheter/bilder/200702/20070209221858.jpg


De var klart bäst. Så här tror jag: Till final: The Ark och Jimmy Jansson, till 2:a chansen: Marie (nr 2) och Svante bara för att det är många pensionärer som tittar.
 Nu skall vi snart hem till svärfar som bjuder på middag. Det blir nog lite melodifestival ikväll med. Man vill ju se om det är likadant.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas the ark vinner ^^

Postat av: Emma

Nu kanske det går att kommentera igen. Jag var också på Scandinavium igår. Lustigt. Hade den stora turen att få en biljett av en kompis som inte kunde gå. Min favvis var MunkedalsMarie. Gillade inte Jimmy Janssons låt. Är väl inget fan av hans musik alls. Men han är rätt tonårscharmig sådär. Faktiskt gillade jag de "skabbiga rävarna" som du så vackert kallade dem :-) Litet karibiska toner sådär blandat med jazz. Men jag tyckte att det lät konstigt falskt ibland. Eller så var det harmonierna. Du tippar som GP. Får se om ni har rätt.

2007-02-10 @ 16:59:26
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback