Hej hej hallå!

Alla dagar bara försvinner med ljusets hastighet och alla dagar är fulla med 1000 saker man vill göra.

Jag var iväg och köpte blommor och kom hem med flera lådor, men jag väl hade planterat dem, såg det inte mycket ut för världen....Perennerna bara försvann bland ogräset. *suck*. Om jag gödslar dem ordentligt så de skjuter i höjden blir det nog bra.....
Krukorna blev jag mer nöjd med, de blir nog också bra, bara de får växa till sig lite. Lägger in några kort iallafall. Jag har fått dille på Zinkkrukor, zinkbaljor etc etc.

image29image30

Vit petunia och rosavit fuchsia                   Lila verbena, vit petunia, brokbladig murgröna och lila snöflina


image31Nejlika och vit snöflinga.

image32
Nejlika i närbild

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Vilka fina bilder och härliga blomarrangemang!

Postat av: Patricia

Som sagt, de ser ju inte mycket ut för världen nu, de måste få växa till sig lite. Lite gödsel brukar vara kanon.....

2007-05-04 @ 19:34:47
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Thea

Vilka fina blomarrangemang!
Jag har faktiskt precis en sån kruka som på bilden överst till vänster på min altan.

2007-05-06 @ 21:00:47
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Hemmamamman

Jag var och köpte ett gäng blommor i fredags, men har fortfarande inte fått ner dem i krukorna.
Tack för påminnelsen! ;O)

Kul med nejlika i kruka, har själv bara sett nejlikor som snittblomma. Fina!

2007-05-06 @ 22:05:45
URL: http://hemmamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback