Den gyllene regeln

Stora A var lite småtaskig mot sin kompis och Lilla A. Jag tänkte att nu är det ett bra tillfälle att berätta om den gyllene regeln, ni vet, "allt vad ni vill att andra ska göra för er ska ni göra för dem...."

- Du vet, sa jag till Stora A. Om du vill att andra ska vara snälla  mot dig så måste ju du var snäll mot dem. Du kan ju inte säga elaka saker till lillasyster för då säger ju hon elaka saker till dig.

- AHA, sa Stora A. Jag förstår. Om jag är snäll mot de andra så är de snälla mot mig.

- Just precis, sa jag, mycket nöjd med att hon så fort hade förstått vad jag menade.

Lite senare på kvällen hörde jag ett samtal mellan Stora A och maken. Stora A förklarade vad jag hade sagt för sin pappa.

- Det är så. Om Lilla A är dum mot mig då VILL hon att jag ska vara dum tillbaka, det sa mamma.

Hmmm, vi får nog ta om den där gyllene regeln igen..........

Kommentarer
Postat av: mumien

Den tjejen är verkligen smart eller hur ?

2007-09-26 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback