Journalgrodor.

Ibland ser man de mest fantasifulla formuleringar i patientjournalerna och ibland rena rama missförstånd mellan läkaren som har dikterat och sekreteraren som har skrivit. Här kommer några exempel:

  • Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.

  • Patienten tror att han står upp trots att han ligger ner, vilket förvirrar oss båda.

  • Vad hans impotens angår, kommer vi att fortsätta medicineringen och låta hans fru behandla honom.

  • Patienten arbetar som elektriker. Inga kända proppar i släkten.

  • Har fastnat med snoppen i dragkedjan, denna avlägsnas med avbitartång.

  • Ingen buksmärta men kan hålla tillbaka den lösa avföringen med hjälp av vitt bröd.

  • Har ingen frossa men maken uppger att hon var mycket het i sängen natten till i dag.

  • Jag tittar på patienten i mikroskop och blir inte klokare av det.


    image138


  • Kommentarer
    Postat av: Hanna

    Väldigt roliga anteckningar! Välkommen hem till mig på lördag kl.18. Ska bli kul. Kan antagligen fixa singstar tills dess också. Kram Hanna

    2007-09-10 @ 19:18:16
    Postat av: Anna

    Hej. Du är utmanad på min blogg. Lycka till. Kram Anna

    Postat av: Emma

    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!! Detta var precis vad jag behövde nu :-)

    2007-09-10 @ 20:31:50
    URL: http://korkek74.blogg.se
    Postat av: Thea

    Hihihi..

    2007-09-11 @ 12:37:07
    URL: http://www.theasrum.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback