Lilla A har lärt sig cykla!

Som vi har tragglat med den där förbenade cykeln med Lilla A hela sommaren. Stödhjulen gick sönder i våras och vi tyckte inte att det var någon idé att köpa nya, eftersom vi tyckte att hon skulle lära sig cykla under sommaren.
Det har väl gått sådär.
Jag har sprungit efter henne som en flåsande elefant och håller i en pinne som sitter fast på cykeln. Lilla A lutar sig åt än det ena hållet, än det andra och har över huvudtaget ingen balans.

Plötsligt idag, tyckte jag att hon kan väl sätta sig på cykeln själv och rulla runt lite försiktigt på gårdsplanen hemma. Vips så trampar ungen iväg (nåja nästan). Men sträckorna blev längre och längre och hon var riktigt ihärdig i att träna och till slut hade hon fått kläm på det.

Jag säger som Gert Fylking : ÄNTLIGEN!


Kommentarer
Postat av: Theasrum

Det är en speciell känsla det där när man ser att de börjar ´kunna cykla själva. Skoj.

Postat av: Anna

Hon måste vara överlycklig! Kramis, Anna

2007-09-14 @ 08:54:05
URL: http://annawallon.blogg.se
Postat av: Cim

kommer ihåg känslan, man fick sitta o titta på, istället för att flåsa runt som en galning!!! KRAM KRAM

2007-09-14 @ 19:21:31
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Duktigt! Min femåring hon vägrar att cykla trots att hon har stödhjul. Nu har treårige sonen lärt sig det istället - på hennes cykel. Då blev hon lite sur :-)

2007-09-17 @ 15:05:58
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback