Jag - ett datageni.

Maken har, för sin firmas räkning, skaffat en ny dator, med trådlöst internet och en skrivare som skulle gå på nätverket. Han är helt novis när det gäller allsköns maskiner och elektriska prylar. Visserligen är han elektriker, men datorer, hårddiskar, DVD-spelare, digitalboxar och liknande går han inte riktigt ihop med. Det brukar vara jag som intallerar allt sådant hemma.

Så skulle skrivaren intalleras igår. Maken skulle ringa grannen som har en datafirma, men jag sade att jag fixar installationen efter jag slutade jobbet. Maken tyckte inte att det var någon idé, en kollega till honom som verkligen är en datakille, höll på en hel helg med att intallera sin nätverksskrivare. Jag ville ändå försöka.

Sagt och gjort, efter jobbet igår kväll började jag. En halvtimme senare var allt klart, både för laptopen och flör den stationära datorn. Maken trodde att jag skojade, för så fort kan det ju aldrig gå. Men visst funkade det, helt perfekt.

Är man ett datageni, så är man.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Patricia!
Det ska vara en KVINNA som fixar installationen *asg* I våran familj är det jag som fixar installationen av TV, video, dvd, dator m.m. Det känns skönt med girlpower *skrattar*

Hoppas allt är bra med er och ha en bra helg.
Kram Anna

Postat av: Junitjej

Kul att du är ett sådant datageni!!!

2008-03-14 @ 21:40:44
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Men vad duktig du är! Jag är asdålig på sånt :-)

2008-03-16 @ 20:28:03
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback