Årets första semla

Igår gick jag förbi dem i affären och de riktigt ropade på mig: Ta med oss hem, ta med oss hem! Så vad gjorde jag? Det enda riktiga förstås, jag köpte med mig dem hem, SEMLORNA!

Maken var lite tveksam först, han tyckte det verkade onödigt att ta en fika, tills han fick höra vad jag hade köpt.
Vill man vinna min makes hjärta, ska man köpa semlor till honom ;-)

Först börjar jag med locket, som ska vara stort och runt och vara rikligt pudrat med florsocker. Jag använder locket när jag äter mig genom grädden, och sist äter jag den stora bullen.

Hur äter ni era semlor????
http://www.vilks.net/wp-content/semla.jpg
Behöver jag tala om att semlan smakade ljuvligt gott!!!!!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Först tar jag av locket och sparar det. Sedan skrapar jag av lite grädde. Äter bullen och till sist äter jag det godaste, nämligen locket.

Postat av: Amlon

Jag äter precis som du! :) Så gott!

2009-01-09 @ 09:51:19
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback