Disco

I kväll var Stora A på disco tillsammans med tjejkompisen. Den nyfikna mamman (jag) körde de gärna till tillställningen. Det var den obligatoriska inträdesavgiften, stämpel på handen, tjejer som dansade i ring och killar som prövade sin styrka mot varandra.

Det var inte så mycket som hade förändrats sedan jag var på mitt första skoldisco. Jag satt faktiskt där och blev lite nostalgisk.

Innan hade Stora A piffat sig och noga valt ut kläder. Jag sade att hon kan väl ta lite parfym ifall hon fick dansa tryckare med någon kille. Vilken blick jag fick och så orden: A meh (svensk översättning = ja men).

Guuud va pinit alltså ;)

Om några år kan det nog vara så här:

Kommentarer
Postat av: svärmor Kerstin

Ja, nu har en ny fas som mamma startat för dig. Roligt att du får vara med och glädjas åt stora A första disco.Om några år är du bannlyst på hennes fester. Ta en danskväll med maken nästa gång, så är jag hemma med flickorna.

2009-03-08 @ 11:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback